Essence biedt een gemakkelijke toegang tot producten die je inspireren om jezelf te uiten. Dit met stijl, zelfvertrouwen en fun. Het merk is tegen dierproeven en bovendien proberen ze hun assortiment te vernieuwen en te verbeteren voor de klant.
€4,95
niet op voorraad
Essence
Essence make-up biedt veel make-up plezier voor een zacht prijsje. Kwaliteit is erg belangrijk voor Essence, dit begint al bij de productie. Het merk produceert alleen met vertrouwde partners, voornamelijk in Europa. Alle producten en processen zijn grondig gecheckt en getest. Essence vindt kwaliteit belangrijker dan grote advertentiecampagnes, ze geven er de voorkeur aan om hun geld te investeren in de ontwikkelingen van de producten. Hierdoor is de kwaliteit van de producten van Essence goed, terwijl de prijs laag blijft. Bovendien volgt het merk strikt alle internationale richtlijnen, productiewetgevingen en standaarden van de ec-cosmeticawetgeving. Essence vermeld alle ingrediënten van haar producten, geen geheimen dus.
Het merk is in 2001 opgericht, de oprichtster wilde een ander cosmeticamerk opstarten dan alle andere merken. Een ‘leuk’ merk dat kwalitatief goede producten aanbied tegen zeer lage prijzen. In 2002 is het merk in het eerste land gelanceerd: Duitsland. In 2008 beland het merk in New York en vanaf dat moment is het merk zich uit gaan breiden in verschillende landen. In 2013 won het merk een award, namelijk de award voor ‘’beste make-up product mass market 2013.’’ Het merk nam op 6 februari met ‘gel nails at home’ de felbegeerde award in ontvangst.
Het merk is tegen dierproeven, sterker nog: het merk heeft haar producten nog nooit op dieren getest. Niet voor Essence producten en ook niet voor een van de ingrediënten. Ons assortiment omvat verschillende kleuren oogschaduw, met deze kleuren kan je de meest onweerstaanbare looks creëren. Of het nu gaat om een simpele everyday look of een intense smokey eye. Tot op de dag van vandaag houdt Essence zich bezig met het bedenken en creëren van nieuwe producten en collecties. Deze producten hebben naast de goede kwaliteit de leukste en meest creatieve verpakkingen, bovendien verzint het merk de grappigste namen voor bij de producten.